2.20.2016

Kjøkkennerd?

Er jeg blitt en kjøkkennerd?

Jeg digger rett og slett komfyren min. God plass på koketoppen, 2 stekovner og en smørbrødgrill.


En Falcon Classic 110 cm.
6 kokesoner og depovarme, så en kan fint ha 7 gryter og panner på samtidig. Her kan vi fint stå 2-3 samtidig og kokkelere uten å slå hverandre ihjel med diverse redskaper.

Komfyren er en ting, men at jeg skulle bli så fasinert av gryter, former og andre kjøkkenredskaper hadde jeg aldri drømt om. God redskap er halve jobben og det synes jeg passer bra på kjøkkenet også. Ingenting er mer irriterende når en koker noe fast i gryta, maten smaker brendt og en må skrubbe som en gal for å få gryta brukenes igjen.
Når en bruker moderne stålgryter er det sjelden noe koker fast, varmen må en selvfølgelig passe på her også. Det nytter ikke å koke på full guffe. Jeg har bare stål og jerngryter/panner ingen teflon.
Jeg tror ikke jeg skal komme for mye inn på gryter og former fra Le creuset, men bare si at jeg får stjerner i øynene når de blir nevnt.

Blir maten noe bedre? Det kommer jo an på kokkens evner, men det er i hvert fall mer moro å stå foran komfyren når utstyret er i orden.

God lørdag:)


1 kommentar:

  1. Den komfyren din er helt HIMMELSK!
    Ligner på den me har i Beirut, den har også 6 plater + Grill for biffer og smørbrød Vår eg kombinert gass/strøm noe som er en fordel der.Åååå men eg savner DET kjøkkenet vårt! Det er en drøm å lage mat der!

    KOS deg og ha en strålende kwell m/grytene dine hehe
    Skjønner godt hva du mener!

    Go`klem Vibbedille :)

    SvarSlett