4.04.2016

Stopper du sokker?


Alle som bruker sokker vet at før eller siden så blir det hull i dem. Enten på tåa, hælen eller midt under. Jeg synes det er litt trist å kaste hjemmestrikkede sokker som får hull. En hjemmestrikket sokk tar jo tid å lage og så må man ha to også!
Nå var tiden kommet til å ta en skikkelig gjennomgang av sokkeskuffene mine. De som har fått hull eller var så slitt at det var rett før en kunne skimte hud var blitt lagt til side. Det var disse som ble tatt fram.



Nå skal ikke jeg påberope meg til å være en supernøye stopper. Får en lukket hullet og forhindret at maskene går opp og laget en stopp som ikke er for tykk til å trå på så er jeg fornøyd. Pent blir det ikke, men de varer nå en stund til:)






Stoppesoppen var jo ikke å finne, den lå ikke der den skulle så da fikk denne kulen duge. Det viktigste er jo å ha noe inni sokken slik at en ikke får krampe i hånden og fingrene mens en holder på.




Snøen er endelig borte og håper at den holder seg borte til neste vinter melder sin ankomst.
Jeg er fasinert av mose, mose i alle varianter. Jeg lar den være i fred om det er på stein eller i et bed. Den er altfor fin til å ødelegges. Eneste stedet den blir nappet bort er i plenen, men jeg tror den vinner der også.
Det finnes utallige varianter av denne veksten fra urtiden. Mange er utrydningstruet, men det dukker vist opp nye varianter titt og stadig.


1 kommentar:

  1. Så morsomt å se at du stopper sokker. Husker da jeg var ca 7-8 år, da lærte mor meg å stoppe. Det var min jobb når lestene fikk hull. Husker at jeg likte det veldig godt. Ha en feiende flott dag.

    SvarSlett