10.02.2016

Så ble den endelig ferdig



Kofta fra Strikk i Strid er endelig montert. Det har den vært i ca 2 uker nå. Den ble liggende over sommerferien og litt til.
Det ble et skikkelig tiltak å finne den fram igjen, men da jeg endelig startet opp igjen gikk det jo fort.




Oppskriften i boka var ikke helt 100% så en del ble gjort på tidligere erfaringer. Det var også så lange sprang på hodeskallene at der la jeg inn noen masker i bunnfargen så mønsteret stemmer ikke med det som er i boka.
Brukeren ble hvertfall fornøyd og det er det viktigste.



Jeg har en forkjærlighet for planten Hoya, eller porselensblomst som den ofte blir kalt her til lands.
Dette er en Hoya bella. Den tok jeg som stikling i påsken og nå har den blitt ganske stor og blomstrer. En kan jo lett forstå hvorfor disse kalles for porselensblomster.



På strikkefronten nå går det i Prinseteppet (Det royale svøp)
Det ventes et grandbarn i familien, eller rettere sagt 2. Da må det også strikkes to tepper. Det første er ferdig så nå sliter jeg meg avgårde med nr 2. Termin er i januar -17, men tvillinger har jo en tendens til å komme litt før så det er bare å holde pinnene varme.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar