8.28.2008

Babysokker og heklekorg

Var innom bloggen til Fru Dart og oppdaget disse nusselige babysokkene. De er strikket i babyull på pinner 2,5 mm. Fargene er gulere og finere i virkleligheten. Mobilen er ikke alltid like lett å ta bilder med...Mangler litt pynt og snorer enda, men det kommer.

Så har jeg børstet støv av heklenåla. Det er sikkert et år siden sist jeg heklet. Det er jo så populært med hekla korger så det måtte jeg også prøve. Kjøpte hyssing på Rema 1000 og satte igang. Brukte 65 g og nål nr 4,5 på denne lille korga som har en diameter på 12 cm og høyden er 10 cm før brettekanten er brettet ned. Den er heklet i fastmasker og er kjemperask å lage.

5 kommentarer:

  1. Der minnet du meg på nok en UFO, jeg har visst e slik babysokk et sted. Får finne den fram snart, de er jo kjempefine!

    Kurven var både fin og praktisk, den ble sikkert fast og stødig også siden du heklet med hyssing? Super til å ha småting i.

    SvarSlett
  2. Åh! det var de sokkene ja!!! De er jo bare SÅ nydelige *smelte* Må nok finne meg oppskrift på disse, ja!
    Fine ting du har laget!

    SvarSlett
  3. Hallo. Ja, så har atter ei veke gått... No er det helg, og eg har planer om å sy litt, så skal eg hekle på teppet mitt. Kjekt når du oppdaterer :) Ønsker deg ei fin helg :)
    Klem fra Ellinor

    SvarSlett
  4. Hei!
    Så mye fint du lager, likte spesielt godt den korgen!! Den har jeg lyst til å prøve og lage også,lurer på hvor du har fått tak i mønsteret.....