12.29.2010

Min første strikka kjole noensinne

Jeg har strikket meg kjole, for første gang i livet. Det tok sin tid, skjørtet er strikket 3 ganger før det ble slik det skulle. 1. gang ble det for stort, 2. gang hadde jeg klart å legge inn en en ekstra felling, 3. gang ble det akkurat slik det skulle. Den har jo vært ferdig en stund da, men når bloggen har vært neglisjert så lenge så har den ikke blitt vist fram.

Siden dette var det første store plagget jeg har strikket så hadde jeg ikke så veldig lyst til å bruke så mye på garn, derfor ble den strikket i Silja, men det fungerte kjempefint. Nå er jeg på utkikk etter en nye kjole å strikke for dette var jo litt gøy.

Nissefar har fått seg to nye følgesvenner. De er strikket i d0bbelt mor aase på pinne 5 mm. Ble akkurat passe store. Oppskriften er "grisen Knud"Posted by Picasa

4 kommentarer:

  1. Aldeles NYDELIG kjole!!!! Den har eg og prøvd meg på, men eg hadde ikkje "riktig" garn,så mulig eg prøver igjen.

    Grisene er jo Ubetalelige!!!! Finner eg mønsteret på nett eller?? Eg elsker å gi Ali griser hehe (han er jo muslim vettu hehe)

    Kos deg og ha ei herlig rom jul!

    Juleklem fra Vibbedille ;))

    HO HO HO

    SvarSlett
  2. Oj det var en nydelig kjole. Og for en jobb det må ha vært å strikke den.

    Og grisene var nå søte da.

    SvarSlett
  3. Jøsses for ein flott kjole du har strikka deg!!

    SvarSlett
  4. Det var jo bare en utrolig flott kjole;) Og hvilken jobb.. Silja er et garn jeg bruker ofte - og er fornøyd med;) Takk for kommentar på siden min og takk for titten hos deg;)